maanantai 6. helmikuuta 2012

vahvuuteen sairastunut



Pieni ihminen ei edes huomaa koska on sairastunut vahvuuteen. Ei ennenkuin huomaa hukkuvansa heikkouteen.

Jo lapsesta asti aloin kasvaa vahvaksi, mitä lujemmin lyötiin sitä paksumman kipukilven kasvatin. Olipa kysymyksessä henkinen tai fyysinen väkivalta.

Nuoruudessa olin vahvuuteni valheellisessa huipussa.. kuvitelmassa, että olin itsenäinen, ja selviän ihan mistä tahansa..

Uskon että selvisin osittain tämän uskomuksen kantamoisena, mutta nyt uskon että selvisin pahimmista ongelmista minua
korkeampien voimien ansiosta.

Elämä on aivan kokonaan muualta johdettu ja jokainen hetkeni  annettu.

Minussa ei ole mitään vahvuutta,  ei mitään heikkoutta , mitä ei olisi  suunniteltu aivan muualla.. minuuteni on  vain mitätön  rikka tässä maailman kaikkeudessa.

Hyvinä onnekkaina aikoina kuvittelin että olin ansainnut onneni  , ansainnut palkintoja .

Ei se niin ollut.  Sain onnea  ja lahjoja  edes ymmärtämättä, että ne tulivat  Isän kädestä.

Kun sain surua, kipua  ja menetyksiä  en synnyttänyt niitä itse, nekin annettiin , että heräisin  todellisuuteen.

Heräisin tuntemaan todelliset juureni. 

Joinakin tuskan suurimpina hetkinä saatoin kysyä itseltäni,  -miksi?  Mitä  pahaa olen tehnyt , että  osakseni on langennut kärsimyksen ja surun  sekä sairauksien suma.

Kuinka monet ihmiset huokaavat, - Miksi?    On käsittämätöntä  että  saamme nähdä paljon kipua , tuskaa, mentyksiä. Onnettomuuksia toinen toisensa perään. 


Surun hetkellä en näe valoa,  vasta  silloin, kun herään huomaamaan olen sairastunut  vahvuuteen,  omaan itsekkyyteeni. Olenkin heikompi kuin voin ymmärtää.

4 kommenttia:

  1. Jumalan silmissä olet kalliarvoinen.
    Asiaa kirjoitat.

    laulaen
    Joka korkeimman suojassa istuu, Vaikkivaltiaan varjoisa yöpyy, sanoo hän Herra on minun linnani, turva paikka ja.... Tahdon ain asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa, pelko pois katoa, sydän rauhan jo saa , käsi Herran kun mua suojelee.
    Aurinkoisia päiviä sinulle Aikatherine.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korkeimman suojassapa hyvinkin. Kuinka surullista olisikaan kuolla ajatuksin, että mitään ei sen jälkeen olisi.
      Olen pantannut omia vahvoja kokemuksia, ehkä niidenkin aika on tuleva.

      Poista
  2. Thank you for your visit to my blog .. Thank you for your words. As a woman, grandmother, and I think a lot of life, attitudes, how the reactions of surprise to the self than the other. I myself am a war orphan, and have learned to see life and people with care. That book which seems to tell interesting, I read a lot, the Bible is the most important book, and its largest newspaper, love. Agabetus love that does not seek my own good, but wants to be a sincere and pure. Blessings to you and a lot of sunny days in the heart.

    VastaaPoista