perjantai 8. kesäkuuta 2012

Tahtoisin

kuva gif  netti

Tahtoisin  kertoa  miten hyvälle tuntuu lehden pehmeys  keveiden jalkojeni alla.
Haluaisin ilmaista sen vihreän tuoreen lehden tuoksun  joka hyväilee aistejani ja koko maailma on väriä täynnä.  

Vedet virtaavat ja kosket kuohuvat, siniset siipeni kantavat yli 
nurmikenttien , joilla lapset kisailevat.
Mummot istuvat päiväkahvilla ja päivittelevät maailman menoa,
silloin ennen, kaikki oli paremmin.  

Muistot ovat reunustettu kultaisin reunoin, ja kaikki paha on unohdettu, annettu anteeksi, ainakin itselle.
Minä olen vajonnut tuolini uumeniin, tuskin uskallan nukahtaa ennenkuin kello on lyönyt 24 kertaa.
Näin unen, jossa nainen levitti korttipakan ja sanoi minulle:
Nosta yksi kortti.
Minä nostin ja laitoin sen pöydälle . 
Kortissa oli musta viikatemies.  
Kysyin mitä tämä tarkoittaa?
Hän vastasi:   - Se on kuolema.
Kysyin miksi ja mitä se tahtoo sanoa?
Hän sanoi:  Käännä kortti, vastaus on siinä.

Minä käänsin kortin ja katsoin sitä tarkoin.
Siinä luki vain yksi sana.
   Perjantai.
Tänään on perjantai ja näin vain yhden kuoleman.
Lapsen tuoma  leppäkerttu oli kuollut. 
 Me hautasimme sen kukkaruukkuun.

Kaksi tuntia vielä ja on lauantai, ja toivo herää-

Ehkä huomenna voin paremmin, sillä tämä uupumus 
on, kuin vajoaisin mustaan aukkoon.
Ei ole mitään mistä ottaisin kiinni, on vain kipu ja kuume.

Kuitenkin taistelen vastaan. 
Olen kuitenkin hauras ja hento kuin sininen perhonen
Jos suuri lintu näkee sen, se katoaisi kuin tomu tuuleen.

Kun tuuli käy ylitseni, ei minua enää ole..

En ole surullinen, olen hämmentynyt, on niin paljon vielä tehtävää

Heti kun parannun, kohta kun herään raskaasta unesta

ja näen auriugon kimaltavan kukkieni terälehdillä  ja vielä sekin,

ei riitä sen riemukas loisto, vaan se näyttää  koko viikon pölyn, vaikka vasta äskenhän pesin ikkunat, niin kirkkaiksi, etten tietäisi
siinä lasia olevan,   ellen hipaisisi pintaa.

Lennä perho  iholleni , kosketa kyyneltä poskeni, juo armaani 
suolainen vesi, ei minusta makeaa vuoda, ei vielä.



7 kommenttia:

  1. Tuli kyynel silmään, koskettavaa ja puhuttelevaa.

    VastaaPoista
  2. Ihana runo, Aikku.<333

    Pikaista paranemista, Aikatherine.<333

    VastaaPoista
  3. Aikku rakas miten oikein todella voit? Minulla tuli kummallinen olo tästä kirjoituksesta. Kuva ja teksti olivat silti kaunista, oikein luettavaa ja hienoa, runollista ja syvällistä ja hiukan raamatullistakin, sitä en voinut olla huomaamatta:)

    VastaaPoista
  4. Kiitos ystävät, olen aika heikossa kunnossa, mutta tulin tunti sitten lääkäristä, sain uuden 10pv antibiootit ja muita rohtoja, veriarvot huonot, hemob.90. rautaviiniä puteli, kyllä mä tästä toivun, keuhkotulehdus ja kuume nyt.. meen sairaalaan jollei ala helpottamaan paris päiväs..
    unetkin on ihan kamalia, alitajunta taistelee mukana. Normaalia se kai on..

    VastaaPoista
  5. Kaunis runo pikaista paranemita:)

    VastaaPoista
  6. Parantavia, valontäyteisiä ajatuksia sinulle ihana lähetän!!!!!

    VastaaPoista
  7. Halauksen kera lähetän sinulle suuren suuren kimpun voimaannuttavia auringonsäteitä! <3

    VastaaPoista