tiistai 12. kesäkuuta 2012

haaste - kirjankansiruno







 

 Kuvan keskellä on CD, ja siinä on  ammattilausujan esittäminä runoja, myös minun. Kun kuulin ensimmäisen kerran toisen ihmisen tulkitsevan lausunnallisesti runoni, ihoni nousi kanalihalle. Se runo kuullosti upealta.

                                                    Kiitos Aili-mummo!



Sain tämmöisen kirjankansi haasteen  Aili-Mummolta.. Ensin en tajunnut koko ideaa, tehtävänä  on siis tehdä runon tapainen, kirjojen nimistä joita olet lukenut  tai kirjoittanut.. Tässä runossa on minun tekstejä vain neljässä koosteessa.. Loput on nyt koottu runokirjoista , joita olen lukenut,. Kaikkia en omista , koska käytän kirjastoa kuin omaa hyllyä..

                                    1   Elämä soitti minulle                                           
Surusta Enkelin siivin
2    Matkalla
3   Sekasorto-
 olemisen vaarallisin hetki
   4  Muistojen valtatie
--
  Runon pursi
Tie pilven alla
Pyykkirannassa
Vino rantamänty
Punainen omena
--
Murattikaide
Suutarikin suuri viisas
Ylitse vuoren lasisen
Perhonen kämmenellä
--
Andien mainingit
Kuin tuulet toukokuun
Ripeksii muistoja
Tie pilven alta
Raunio urut
--
Kuin linnut tumman veden
Kanteletar
Sydänjuuret
Lehtimaja
Pesäpuu palaa
Elopeltojen yli
--
Lasi maalaus
Oi lintu mustasiipi
Päivä päivältä rakkaampaa
Kiirastuli
Rakkauden ja kuoleman lauluja
--
Muutos
Väljät vaatteet
Kipeästi keinuu keinumme
Minä rakastan
Maallisia lauluja


Soittorasia     
Kukkiva kivi, Pyhä kevät
Kirkas nimetön yö
...............................................................................................
Lopun kevennys:  Allakka Pullakka  ( lasten runokirjan nimi)

-/Allakka Pullakka munamakaroni
laulaa paksu Paco ja höyryy mikrofoni:
OOooooo makaroni!



Allakka Pullakka munamakaroni,
pyörii pinkeitten pimujen pyllysikoni:
OOoooo  makaroni!

Allakka Pullakka munamakaroni,
höyryy paksu Paco ja laulaa mikrofoni:

OOooo makarooni!


Olkaa hyvä.. Haastetta pitäisi jakaa, no minä jaan KAIKILLE lukijoille..

Olkaa hyvä, ja  rakennelkaa runoja kirjojen nimistä, olihan tämä hauska tehtävä, mutta nyt on niin paljon kaikenlaista, että en  muuttanut yhtään sanaa

2 kommenttia:

  1. Moi Aikku!

    Olihan runo!

    Olisin tehnyt noista montakin runoa, mutta sinä laitoit ne yhteen.;)))

    Kiitos sinulle, tuo vimeinen on erittäin hauska, KIITOS Sinulle, AIKKU.<333

    VastaaPoista
  2. Tiedän Aili, olisin tehnyt, mutta en nyt ehdi syventyä.. Ja loppukevennys tästä lasten runokirjasta, on laulaen vielä hauskempi-- OOOooo makori!

    Olen nauranut makeat naurut kun lapsenlapset on sen minulle hoilanneet

    VastaaPoista