keskiviikko 16. maaliskuuta 2011

uudet tunnustukset


                                                          

Blogiystävältä Pedro sain tunnustuksen 8.3.2011.  Kiitän häntä arvostuksesta .


                                                                                           Tunnustukseen liittyy viisi kysymystä:

1. Milloin aloitit blogisi?/   2010
2. Mistä kirjoitat blogissasi, mitä kaikkea se käsittelee?
3. Mikä seikka tekee blogistasi erityisen verrattuna muihin?/ 
4. Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen?
5. Mitä haluaisit muuttaa blogissasi?
Ohjeen mukaan tätä tunnustusta jatketaan viiteen blogiin.


Olen vastannut yllä oleviin kysymyksiin tässä blogissa helmikuussa , ensimmäisen tunnustusksen yhteydessä, joten valitsin uudet tunnustuksen aiheet.

Ne on heikkouteni .

1.     Olen hyvin tunne herkkä ja impulsiivinen.
        Sen ongelma on esimerkiksi nyt se, että olen hyvin ahdistunut maailman    tapahtumista.   Tiedän että en voi muuttaa mitään ja sen sietäminen on tuskallista.   Yritän keskittyä     kaikenlaiseen  askarteluun.. Kirjoittaminen on nyt vaikeaa. Silti yritän. Siivoan ja leikin  lasten kanssa, lapset antavat muuta ajateltavaa, he auttavat   henkisesti minua, olemalla  aitoja ja huolieni ulkopuolella.

   
2.      Olen liian spontaani. Innostuessani asiasta olen suuna päänä koheltamassa ja valmis 
         tekemään kaikkeni ja jos en onnistu, pettymykseni  saa minut tolaltaan.Yritän  laskea vähintään kymmeneen, ennenkuin aloitan  parantamaan     maailmaa.  Ryntään auttamaan kaikkia ja kaikkea mahdollista, lupaa kysymättä,     eikä sekään ole hyväksi. Kaikki eivät todella toivo mitään apua ja sekaantumista    omiin puuhiinsa. Uudet ideat houkuttavat ja liian nopea toiminta tuo pettymyksiä.

   

3.       Kaiken lisäksi olen kärsimätön. Kaiken pitäisi tapahtua nopeasti. Olen liian   lyhytjännitteinen. Hermostun, kun työt ei valmistu nopeasti. Ja kun kaikki ei suju   kuten suunnittelin. Suutun itselleni ja siinä sivussa  lähellä oleville.


4.    Olen joissakin asioissa mustavalkoinen. Liian jyrkkä. Siitä pelastaa vain kykyni
    pyytää anteeksi. Se ei ole lainkaan vaikeaa, sen jälkeen, kun tajuan sanoneeni
    pahasti.  Vastapuoleni voi sitten olla anteeksi antamaton ja sehän taas johtaa
    välirikkoon. Sitä taas suren, mutta en voi syyttää, kuin itseäni. Kiivastuksissa
    menetettyä mielen hallintaa.  Itse annan anteeksi vastaavat toisille jos pyytävät ja
    joskus pyytämättä.

5.         Mitähän vielä?  Heikkouteni on kyllä joskus joissakin tapauksissa myös vahvuus.
    nimittäin, jos joku pyytää apua saa sitä varmast, siten kuin pystyn antamaan.
    Itsepäinen ja vähän laiskakin osaan olla, eniten olen harjoitellut kuitenkin sanomaan, EI.
    Sitä sanaa en osannut yleensä sanoa, liekö ollut pelkoa vai mitä, mutta nyt olen  opetellut hetken          miettimään, onko tarpeen sanoa kyllä.

6.         Oletan, että olen liian perhekeskeinen, sosiaalisessa verkostossa. Minulla on vain pari
    Ystävää oman perheen jäsenten lisäksi. Lapset ja lapsen lapset ovat minulle hyvin tärkeitä. Muut kaverit ovat sitten lähinnä tuttavia, moi moi ja mitä kuuluu juttuja. En päästä ihmistä helpolla ihan lähelleni vaikka olen vilkas.    Minulla on myös taipumus esittää eri rooleja. Sen täytyy olla jotain sisäistä pelkoa,   kun pitää yrittää viihdyttää ihmisiä, tai sitten minussa on sisällä pieni elvistelijä .
Menetin useita ystäviä muuttojen yhteydessä ja kaupunki kulttuurissa on vaikea solmia kaveri suhteita, jollei käy paljon missään.



           Valitsen viisi (5) uutta tunnustuksen saajaa. Ja he saavat  vastata viiteen kysymykseen tai kertoa itsestään 5 asiaa.. Jätän vapaat kädet.


On vaikeaa valita kaikkien ihanien keskuudesta, mutta olen päätynyt  näihin blogeihin.


1.. Kaarinikka
    Erittäin monipuolinen blogi. Aivan ihana. Valokuvat ovat lumonneet minut, kuin myös   tarinat..

2   Ullerina 
     Ihanan sopuisa ja rauhaa rakentava ihminen. Hänen bloginsa on yleensä aina elämys   hetki.
     Kaunista musiikkia, kauniita kuvia , hyvää taidetta ja hyvin valittuja runoja.

3   Minttuli
             Monipuolinen blogi. Kuvia tarinoita ja kertomuksia arjen ja juhlan keskeltä.

4.  Towanda (  Espanja)

    Ehdoton suosikkini. Hänen oma bloginsa on ihana ja sen lisäksi seuraan hänen                             kirjallisuuspiirin    yhteisblogia , jossa on kirjoittajia  hyvin paljon. Kun menen sille sivulle, siellä voi vierähtää tunti pari ihan lukien. Kiinnostavia novelleja.

5  .Isopeikko
            Ihminen joka on auttavainen ja tavattoman hyvä kirjoittaja. Saatan lukea hänen   tarinoitaan  unohtaen ajankulun kokonaan. Satuja ja tarinoita ja runokin on hänellä hallussa, kalevala mittaa myöten.



Olkaa hyvä !  Muistakaa jatkaa tunnustuksen antamista viidelle Blogikirjoittajalle.Sekä valita viiden kysymyksen tehtä, voit myös valita muita aiheita itsestäsi, kunhan ovat totta.
Kopio peruskysymykset, sekä tunnustuksen kuva ja liitä se omaan blogiisi ja voit myös laittaa kuvan sivureunaan.. Kuten haluat.

Mikäli joku ei halua ottaa tunnustustusta vastaan, hän voi ilmoittaa siitä kommentissa, niin voin valita sitten uuden  saajan. Sillä ansiokkaita blogeja on todella paljon. Olisin voinut helposti jakaa vaikka vielä parille kymmenelle. Laittakaa pallo pyörimään. Tarkoitus on kiittää ja kannustaa. .

Hyvää päivän jatkoa kaikille Blogiystäville!


En laita nyt  linkkejä  näille sivuille. Ilmoitan heille itse  kommentilla..



7 kommenttia:

  1. Una agradable entrevista, muchas felicidades amiga mia, reciba un cordial saludo

    VastaaPoista
  2. Kiitos Aikatherine! Hienoja vastauksia sinulla.
    Otan mielelläni vastaan ja kerron lisää itsestäni, samoin kuin sinäkin. Ja noihin alkuperäisiin olenkin aiemmin vastaillut.

    VastaaPoista
  3. ♥ Halit♥ Aikku, olen sanaton, kiitän nätisti ja niiaan syvään..

    VastaaPoista
  4. Peikko kiittää kovasti ja kehaisee, että se onkin jo hoitanut tuon homman ja vastannut vaikka mihin kysymyksiin. Peikosta on mukavaa, kun sen kertomia tarinoita luetaan. Suurkiitos ja kolme ihan pientä tilkkeeksi.

    VastaaPoista
  5. Se on todellinen kunnia vastaanottaa tämä palkinto on ihana sanaa ... Kiitos! Nykyään minulla on hyvin vähän vapaa-aikaa. Työ, koti, lääkäri käyntiä ... Paljon työtä ja liian vähän aikaa. En kuitenkaan voinut ohittaa palkinnon ja haluan kiittää teitä kaikkia onnea ansaitset. Sinä olet minun suomalainen ystävä ja olen sinua paljon arvostusta. Kiitos kaunis ja halaus.

    VastaaPoista
  6. aikatherine; lämmin kiitos tunnustuksestasi, otan sen vastaa suurta iloa tuntien. Vastaan siihen, kunhan olen hiukka kerännyt voimia, sillä tällähetkellä tarvon uupumuksen syvässä suossa ja voimia riittä juuri ja juuri äitiliinin, kummitädin ja työni läpivientiin.. Rakkaudella Kaarnikka.

    VastaaPoista
  7. Kiitos kaikille kommenteista.

    VastaaPoista